Coca-Cola Cup. Zespoły z Sobolowa i Bochni najlepsze w Małopolsce

437 0

Zwycięzcy w klasyfikacji chłopców, Gimnazjum nr 2 w Bochni, musieli wznieść się na wyżyny swoich umiejętności żeby sięgnąć po puchar za pierwsze miejsce w małopolskim finale wojewódzkim Coca-Cola Cup. W półfinale trafili na faworytów, obrońców mistrzowskiego tytułu z Krakowa. Po dramatycznym meczu, rozpaczliwie broniąc prowadzenia do ostatnich minut, wygrali w końcu 2:1, zaś krakowianie musieli zadowolić się trzecim miejscem i tytułem najlepszego bramkarza turnieju dla Rafała Aksamita. W finale zaś Bochnia przegrywała już z Budzowem 1:3, ale zdołali doprowadzić do dogrywki, a w niej do końcowego zwycięstwa 5:4.

Bierzemy udział w Coca-Cola Cup od kilku lat, jak dotąd najwyższe miejsce, jakie zajęliśmy, to trzecie. Po cichu liczyłem na zwycięstwo w tegorocznym finale wojewódzkim, ale jak zobaczyłem, że w półfinale trafiliśmy na mistrza, wiedziałem, że będzie ciężko. Chłopaki jednak zagrali fantastyczny mecz, jeszcze lepszy w finale i zasłużyli na wygraną. Teraz szykujemy się na finał krajowy. Chciałbym, żebyśmy powalczyli, ale już sam udział i możliwość rywalizacji z najlepszymi to dla nas duży sukces i frajda – powiedział Marcin Leśniak, trener zwycięskiej drużyny. Tytuł króla strzelców trafił do Gabriela Janiczaka z Budzowa, autora 12 bramek.

W klasyfikacji dziewcząt rywalizacja była bardzo zacięta, a poziom niezwykle wyrównany. Po pełnym walki meczu finałowym triumfowały uczennice Zespołu Szkół w Sobolowie, pokonując rywalki ze Skawiny. Trzecie miejsce zajęły gimnazjalistki z Lisiej Góry. Dziewczęta z Sobolowa zdobyły nie tylko tytuł drużynowy, ale też nagrody indywidualne. Najlepszą bramkarką została wybrana Justyna Stachel, a królową strzelczyń – Marta Korta.
Od początku miałyśmy nadzieję na zwycięstwo. Było ciężko, ale dałyśmy radę. Na finale wojewódzkim Coca-Cola Cup było bardzo fajnie i wesoło. Jedziemy do Gdańska aby zaprezentować się jak najlepieji wygrać drugi puchar! – powiedziała Marta Korta.

Następne wyzwanie, przed którym staną gimnazjaliści z Bochni i Sobolowa to krajowy finał, który odbędzie się 20 czerwca w Gdańsku. Zmierzą się w nim najlepsze drużyny tegorocznej edycji – po szesnastu triumfatorów finałów regionalnych w kategorii chłopców i dziewcząt. Stawką będzie tytuł najlepszej drużyny Coca-Cola Cup 2015 oraz nagroda specjalna: czterodniowy obóz treningowy w Madrycie pod okiem profesjonalnych trenerów.
Cieszę się, że rozgrywki wojewódzkie Coca-Cola Cup w Małopolsce stały na bardzo wysokim poziomie. Zwycięzcom finału regionalnego życzę powodzenia w finale krajowym. Emocji z pewnością nie zabraknie, bo podczas wielkiego finału obejrzymy rywalizację absolutnie najlepszych spośród niemal 40 000 gimnazjalistów, którzy wzięli udział w tegorocznym Coca-Cola Cup – powiedziała Anna Solarek, kierownik ds. projektów sportowych w Coca-Cola Poland Services.

Oprócz emocji piłkarskich, potu i łez wylanych na boisku, nie brakowało też dobrej zabawy. Przez cały czas trwania finału wojewódzkiego dostępna była Strefa Aktywnego Życia, pełna atrakcji, zabaw i sportowych wyzwań. Zarówno zawodnicy, jak i dopingujący ich kibice mogli dowiedzieć się, jak żyć zdrowo i aktywnie na co dzień, próbowali swoich sił w różnych zabawach i dyscyplinach sportowych, a także naśladowali Roberta Lewandowskiego – piłkarskie tricki ambasadora Coca-Cola Cup były wyświetlane na ekranie.

Coca-Cola Cup to najstarszy i jeden z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce. Rozgrywany nieprzerwanie od 17 lat, co roku angażuje około 40 000 gimnazjalistów z całego kraju. Rozgrywkom kibicują tysiące widzów w całej Polsce. W tegorocznej edycji bierze udział 3948 zespołów – to rekord turnieju w obecnej formule, czyli odkąd Coca-Cola Cup jest skierowany wyłącznie do gimnazjalistów. Finały wojewódzkie odbędą się od 14 maja do 14 czerwca, zaś finał krajowy – 20 czerwca na Targu Węglowym w Gdańsku.

Jednym z głównych założeń strategii firmy Coca-Cola jest promocja aktywności fizycznej, zachęcanie ludzi do ruchu oraz wspieranie walki z epidemią otyłości na świecie. Coca-Cola Cup jest jednym z wielu elementów realizacji tych założeń. Innym przykładem jest program Lider Animator – Obudź Swoje Ciało, inspirujący lokalne społeczności, w tym młodzież, do aktywnego życia. W ponad 100 krajach na całym świecie Coca-Cola jest zaangażowana w przeszło 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną. Ambicją firmy jest zaktywizowanie 100 milionów ludzi na całym świecie do 2020 roku.

Informacja nadesłana

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *